Direktlänk till inlägg 26 oktober 2015

Fler bilder från gårdagen.

Fler bilder från igår…

Vi bestämde oss för att byta hotell när vi kom tillbaka till hotellet. Städningen av rummen var inte bra och dessutom var Wifin väldigt begränsad. Som tur så hade Mustafa kontakt med en hotellägare, Mr. Maniruzzaman Moni, som kunde snabbt ordna tre rum åt oss. Mr. Moni stod och väntade på oss när vi kom fram och insisterade på att vi skulle ta en kopp kaffe tillsammans på takterrassen innan vi gick in på våra rum.

Det blev båda kaffe och snacks och en hel del diskussioner och innan vi visste det började det bli mörkare ute och vi fick uppleva en underbar solnedgång.

Vår utsikt från takterrassen. Fotbollsplaner och den saudiska ambassaden. På andra sidan har vi den amerikanska ambassaden.

Solen, så stor och definierad. Underbart.

Kulturkrockar…

Vi diskuterade idag vilka kulturkrockar vi har upplevt hittills och i vilka situationer vi har känt oss obekväma. Under mötet tidigare idag och speciellt under våra presentationer hände det flera gånger att någons mobil ringde och att den personen tog emot samtalet utan att ursäkta sig eller lämna rummet. Otroligt oförskämt tyckte vi naturligtvis till en början men eftersom alla gjorde likadant insåg vi så småningom att det antagligen bara handlar om att vi har helt olika mobilkulturer.

Nu är vi framme på Kumudini området efter 2,5 timmars lång bilfärd..

/Athena-projektet via Ghada

Crister Carlsson

26 oktober 2015 12:02

Hej alla Athenavänner
Kul att höra från er och att det verkar gå så bra i era kontakter med värdskolan.
Önskar er allt gott resten av veckan

Crister

26 oktober 2015 19:37

Jätteroligt att få läsa hur ni har det i landet långt borta och kontakten med sjukvårdsutbildningen i Dakha.
Lycka till med resten av veckan

Lena Brogren

26 oktober 2015 22:05

Jättekul att läsa om hur ni har det i landet långt borta.